U voluminu di cummerciale di u yuan in u mercatu russu pò superà quellu di u dollaru è l'euro cumminati à a fine di u 2030.

U Ministeru di e Finanze di a Russia hà iniziatu e transazzioni di u mercatu in yuan invece di dollaru americanu già da u 2022, hà dettu u ghjurnale Izvestia, citendu esperti russi. Inoltre, circa 60 per centu di u fondu di benessiri di u statu russu hè almacenatu in renminbi per evità u risicu di l'assi russi sò congelati per via di sanzioni contr'à a Russia.

U 6 d'aprile di u 2023, u fatturatu di RMB in a Borsa di Mosca era di 106,01 miliardi di rubli, u fatturatu di USD era di 95,24 miliardi di rubli è u fatturatu di l'euro era di 42,97 miliardi di rubli.

25

Archom Tuzov, capu di u dipartimentu di finanza corporativa in IVA Partners, una sucietà d'investimentu russa, hà dettu: "E transazzioni in Renminbi superanu e transazzioni in dollari. "À a fine di u 2023, u voluminu di e transazzioni RMB hè prubabilmente superà quellu di u dollaru è l'euro cumminati".

L'esperti russi dicenu chì i Russi, digià abituati à diversificà u so risparmiu, s'adattanu à l'aghjustamentu finanziariu è cunvertisce una parte di i so soldi in yuan è altre valute amichevuli à a Russia.

26

U yuan hè diventatu a valuta più cummercialata di Russia in u ferraghju, cù più di 1,48 trilioni di rubli, un terzu più di ghjennaghju, secondu a dati di scambiu di Mosca, Kommersant hà dettu.

U renminbi conta quasi 40 per centu di u voluminu di cummerciale tutale di e valute maiò; U dollaru cunta circa 38 per centu; L'euro conta circa 21,2 per centu.

27


Postu tempu: Apr-12-2023